Sotkamon lukio ja kirjasto -havainnekuva

Yhteishaku 2025

Sotkamon lukio on yksi Suomen monipuolisimmista lukioista, jossa voi opiskella yleislinjan lisäksi urheilulinjalla. Opintotarjontamme mahdollistaa laajat valinnat jatko-opintoja ajatellen, ja laadukas opinto-ohjaus sekä opiskeluhuollon tukipalvelut ovat helposti saavutettavissa uudessa modernissa koulurakennuksessamme.

Sotkamon lukio on palkittu neljä kertaa Suomen parhaana urheiluoppilaitoksena, ja koulullamme on vahvat urheiluperinteet jo vuodesta 1976 alkaen. Vuokatti-Ruka Urheiluakatemian ammattivalmentajat sekä asiantuntijat, joustava urheilulukiojärjestelmä ja sujuva arki tarjoavat urheilijoille mahdollisuuden keskittyä niin urheiluun kuin opiskeluun.

Tyttö yo-lakki päässä
Hakeminen

Hakuaika

Yhteishaku lukioon, kevät 2025
18.2.–18.3.2025

Yleislinjan valintakriteeri
Lukuaineiden keskiarvon on oltava vähintään 7,00.

Urheilulinjan valintakriteerit

• lukuaineiden keskiarvo sisältäen liikunnan numeron vähintään 7,30 (max. 10 p)
  • pääsykokeesta vähintään 2,50 (max. 5 p)
  • lajiliittopisteet vähintään 2,00 (max. 5 p)